Kāpēc ar Facebook nepietiek? 5 iemesli, kāpēc Tavam uzņēmumam vajag mājaslapu
Daudzi mazie uzņēmēji joprojām uzskata, ka pietiek ar uzņēmuma lapu Facebook platformā ar domu, ka “mani jau tur redz”. Tomēr realitātē šāda pieeja ir ierobežojoša un, nereti, pat bīstama. Facebook nav internets, un uzņēmuma uzticamību ar vienu sociālo tīklu vien uzbūvēt nav iespējams.
Šajā rakstā izskaidrosim, kāpēc uzņēmuma mājaslapa joprojām ir viens no svarīgākajiem elementiem digitālajā vidē, un kāpēc tikai ar Facebook nepietiek.
1. Ne visiem ir Facebook
Tā ir patiesība - Facebook nav universāla platforma. Pēc 2023. gada datiem Latvijā Facebook izmanto apmēram 847 tūkstoši cilvēku, kas ir mazāk nekā puse iedzīvotāju. Turklāt platformas popularitāte jauniešu vidū turpina kristies. Daudzi izvēlas Instagram, TikTok vai pat neizmanto sociālos tīklus vispār.
Savukārt internetu Latvijā lieto vairāk nekā 90 % iedzīvotāju, tostarp 100 % jauniešu vecumā no 16 līdz 24 gadiem. Tas nozīmē - ja uzņēmuma informācija ir pieejama tikai Facebook, tā automātiski nav pieejama lielai daļai potenciālo klientu.
2. Mājaslapa ir pieejama visiem
Google ir pirmā vieta, kur cilvēki meklē uzņēmumus, produktus un pakalpojumus. Facebook lapas saturs reti tiek labi indeksēts meklētājos - tas nozīmē, ka Tavs uzņēmums var vienkārši neparādīties Google rezultātos. Turpretim mājaslapa ar pareizi strukturētu informāciju un labu SEO palīdz uzņēmumam būt pamanāmam tur, kur cilvēki patiešām meklē.
3. Uzticamība un profesionāls tēls
Uzņēmums ar savu mājaslapu izskatās daudz uzticamāk nekā tikai ar sociālā tīkla profilu. Domēns ar uzņēmuma nosaukumu, strukturēta kontaktinformācija, vizuāli pārdomāts dizains - tas viss rada profesionālu iespaidu. Tas arī palīdz radīt pārliecību, ka aiz uzņēmuma stāv reāli cilvēki ar nopietnu attieksmi.
4. Tu kontrolē savu saturu, nevis Facebook algoritms
Facebook lapas ir pakļautas algoritmu žēlastībai - redzamība var pēkšņi samazināties, konts var tikt bloķēts vai ierobežots. Mājaslapa ir Tava. Tu nosaki, kas tur redzams, kādā secībā un kad. Tu kontrolē gan dizainu, gan saturu, gan klientu pieredzi.
5. Facebook nav piemērots visām nozarēm un visiem klientiem
Facebook var būt noderīgs kanāls, īpaši uzņēmumiem, kas piedāvā preces vai pakalpojumus ikdienas vajadzībām – piemēram, ēdināšanas pakalpojumi, mazumtirdzniecība vai skaistumkopšana. Taču arī šajos gadījumos ar Facebook vien nepietiek.
Potenciālie klienti joprojām meklē uzņēmumu Google, vēlas redzēt ēdienkarti, darba laikus, cenas vai pieraksta iespējas - un visērtāk to darīt ir labi noformētā mājaslapā. Ja informācija ir pieejama tikai Facebook lapā, to ir grūtāk atrast, un pastāv risks, ka klients aizies pie konkurenta, kurš ir atrodams ar vienu klikšķi Google meklētājā.
Tas pats attiecas uz B2B uzņēmumiem, nišas pakalpojumu sniedzējiem un citiem segmentiem - mājaslapa ir kā uzņēmuma centrālais punkts, kas strādā neatkarīgi no sociālo tīklu algoritmiem vai lietotāja ieradumiem. Neatkarīgi no nozares – mājaslapa ir būtisks pamats uzticamībai, pārskatāmībai un profesionālam iespaidam.
Ko darīt?
Mēs neesam pret Facebook. Tā var būt vērtīga platforma, īpaši komunikācijai ar esošajiem klientiem. Bet tā nedrīkst būt vienīgā.
Uzņēmuma mājaslapa ir pamats, uz kura veidot uzticamu un ilgtspējīgu klātbūtni digitālajā vidē. Tā ir neatkarīga, pārskatāma, pieejama vietne ikvienam ar internetu, kas piemērota dažādiem mērķiem: informēšanai, uzticības veidošanai, zīmola atpazīstamības veicināšanai un pārdošanai.
Ja Tev vēl nav mājaslapas, vai esošā vairs neatbilst Tava uzņēmuma vajadzībām - uzraksti mums. Sarunāsim tikšanos un kopā sapratīsim, vai varam Tev palīdzēt sasniegt savus mērķus.